"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


søndag 28. september 2014

To turer på en dag - del 1

Fredag denne uken fikk jeg muligheten til å komme meg ut på turer i lokalmiljøet både på formiddag og ettermiddag. Motivasjonen er det ikke noe å si på, så jeg satte meg i bilen alt før 08 på morgenen. Målet for kjøreturen var Rugsland i Birkenes. Her ved det store sandtaket skulle det starte ei ny løype som går til Havsåsen. Et sted i nærområdet jeg ikke har vært før.
Klar for tur. Her ved Rugsland starter merkingen.


De første minuttene av turen går i middels gammel og fin granskog.

Deler av stien til Havsåsen bærer preg av å ha vært brukt lenge. Her er det hulveispreg på stien.

Denne steinsettingen ser også gammel ut.

Kulturorienteringspost ved disse eksemplarene av den sjeldne barlinda.

Gammel, flott granskog.

Så, etter jevn stigning fra start, dukker toppen på Havsåsen opp, 234 moh.

Ut mot kanten av terrenget har denne flotte rasteplassen blitt til. Utmerket utsikt over bygda.

Det er høst og båltid. Skaukaffien smakte fortreffelig også på denne turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar