"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


mandag 1. desember 2014

Bever og viltkamera

 Viltkamera er noe jeg lenge har hatt lyst på. Nylig var tiden inne for å gå til innkjøp av to stykker, ett med og ett uten mulighet for å sende mms. Jeg hadde tre uker med kun kjøttmeis i søkeren. Men i helgen fikk jeg endelig klaff da jeg plasserte kameraet rett ved ei svært aktiv beverhytte nær Birkeland. Om lag 20-30 stillbilder og videosnutter ble resultatet. Samtlige bilder ble tatt i nattemørke, og det var ikke optimale forhold. Opptakene ble ikke spesielt gode. Men morsomt er det uansett å se den store aktiviteten beveren har nattestid. Natt til lørdag fikk jeg jevnlige opptak fra om lag midnatt til klokka seks på morrakvisten. Og samme kveld fra klokka halv åtte var det jevnt med aktivitet. Ikke før klokka halv ni søndag morgen ble det siste bildet tatt.
Viltkameraene skal forhåpentligvis gi meg mye glede og ikke minst ny lærdom om dyr og fugl i mine hjemskoger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar