"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


lørdag 13. desember 2014

Drømmestart på sørlandsvinteren

Himmelsyna, 649 moh. Her møtes kommunene Froland, Birkenes og Evje og Hornnes.

Nydelig desemberformiddag på Himmelsyna.

Jeg er veldig svak for nylagte trikkeskinner i fint morgenlys.
Vinteren på Sørlandet har så lagt vært en usedvanlig fuktig opplevelse. Denne helgen ville jeg ha meg en snarvisitt til hytta i Hornnes. Det kom som en gledelig overraskelse at det faktisk var 30 cm snø på hytta da jeg ankom fredag kveld. Jeg bestemte meg da for å dra til Høgås lørdag morgen for å få en tur på ski i det flotte langrennsanlegget der. Det skulle vise seg å bli en god ide, for lørdagen opprant med vindstille, blå himmel og 2-3 minusgrader. Godt med nysnø på trærne skapte en nydelig eventyrstemning. Snø var det akkurat nok av, så jeg kunne gå hele veien til Himmelsyna (649 moh.). For en start på sørlandsvinteren!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar