"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


fredag 12. desember 2014

Nærfiske

Jeg har igjen latt meg friste bort fra den  trygge skogen og ut mot salt sjøvann. Det er  denne sjøørreten som frister. Du verden så lettvint å kunne kjøre de drøye 5 minuttene til Hamresanden eller Hånes. Og samtidig få flotte fiskeopplevelser. Denne gangen ble det ett  stykk sjøørret pluss en sei. Slett ikke værst,  det.
Svartor i strandkanten.

Dagens sjøørret. Den var liten men sprek.

Hamresanden ses i bakgrunnen. 

3 kommentarer:

  1. Ingenting er som slike fine, små nærfisketurer i eget distrikt :)

    SvarSlett
  2. Ikke minst når kysten ligger så nær og er så lite utforsket for min del. Nå må jeg bare passe meg for ikke blir altfor hekta, så jeg forblir ved sjøen ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehehe...ja, det hadde gjort seg. BTW så tar jeg trolig turen ned til Sørlandet i romjula, skulle været bli bra. Må teste ut noen av fiskeplassen i boka, vet du ;) Også ble det lite fisking i oktober da jeg var nedover pga. stormen. Det kribler... :)

      Slett