"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


lørdag 29. november 2014

Den første snøen

Endelig kom den første snøen på visitt til Sørlandet.



Denne høsten har vært våt og usedvanlig mild. I går fikk jeg endelig kjenne på den første gode følelsen av at vinteren er på vei. Hjemme i Kristiansand var det barmark, men da jeg tok fatt på bakkene mot Ogge i Birkenes kommune fikk jeg meg plutselig en overraskelse. Midtveis i de lange kleivene der vegen snor seg fram, dukket plutselig snø og noen små brøytekanter opp. Snøgrensa gikk på 125 meter sjekket jeg i etterkant. 
Det ble en kort, men trivelig skogstur langs elva og jeg fikk for første gang se min nyoppdagede villmark dekket av lett snødryss.

3 kommentarer:

  1. After a tour of your blog, I have been pleasantly surprised, because the beauty of your publications deserve it, for that reason, I must congratulate you.

    I follow with great interest.

    Congratulations and greetings from Gran Canaria - Canary Islands (Spain)

    See you soon.

    SvarSlett
  2. Flott stemning i skogen så det ut til! Jeg kjente jeg fikk lyst til å tilbake til skogene der sør jeg selv har vanket mye tidligere. I nærheten av Ogge dette altså?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er store og flotte skogsområder rundt Ogge - og dette er en av dem. Forskjellen på dette området og resten av Ogge-traktene er at topografien er mye mer brutal og dermed blir villmarkspreget større. Et flott område:)

      Slett