"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


mandag 16. juli 2012

Venting

Her ville jeg ha beveren til å komme...
 En fin julikveld ville jeg ut og se etter beveren som har etablert seg i et skogsvann her i bygda. Målet var å få et bilde av gnageren. Men da må tålmodigheten være god. Jeg har en del av det, men å fotografere sky dyr har jeg gjort lite av de siste åra, og det er en helt annen tålmodighetsklasse...

Jeg satte meg til ved den "perfekte plassen" som jeg har sett meg ut på grunnlag av observasjoner tidligere. Men det varte og det rakk. Jeg ble nok litt utålmodig, noe bildene nedenfor viser.


Et fint vak...


Rome i blomst på myra.

Klokkelyng.
Så, mens jeg var opptatt med fotografering av blomster, så jeg meg over skulderen og oppdaget den karakteristiske beverplogen i vannet ved siden av meg. Typisk nok hadde min manglende tålmodighet ødelagt for meg, men det viktigste var selvsagt at jeg fikk se beveren også denne kvelden..Og så fikk jeg jo et bilde da, selv om avstanden var lang og plasseringen feil.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar