"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


onsdag 11. januar 2012

Abusdalsknuten en januarmorgen

Det er alltid et mål for meg å komme meg ut i naturen før sola er stått opp. Da får jeg med meg det herlige morgenlyset og den flotte stemningen som følger med dette. Men ofte frister det mer å sove ut. Og ofte har naturen selv andre planer. Ikke sjeldent stenger skyer for solstrålene.
Tett tåke var alt jeg så ut av hyttevinduet denne morgenen. Men jeg var da i alle fall stått opp, og bestemte meg for å ta skiene fatt for å bestige Abusdalsknuten noen kilometer unna. Kamera lot jeg ligge hjemme, siden jeg ikke hadde tro på glimt av morgensola denne gang. Den siste kleiva opp mot toppen innså jeg tabben. Her ville det bli en veldig flott soloppgang. Tåka dekket ikke selve toppen av fjellet. Mobilkamera er ikke allverdens, men bevitner i alle fall at jeg fikk meg en flott opplevelse den morgenen. Og det er opplevelsen av å være der ute der og da - som teller...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar