"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


lørdag 15. januar 2011

Flate bakker - nei takk!

Skiturer for meg fungerer best i flate, behagelige turløyper. Når ungene skal bli med ut må jeg velge de bratteste løypene for å få terningkast 6 i karakterboka.

Fra Hovden forrige uke


Dønnestad i Tveit denne uka.

Som avgått idrettsutøver har jeg lagt meg til en vane at det skal være behagelig å trene. Det betyr at jeg liker de flate, lange skiløypene som går oppe på heiplatåene. Men ungene er av en litt annen kaliber. Lange slake diagonalstrekk er bånn i bøtta. Det må berg-og-dalbane-liknende løyper før de trives. På en måte litt merkelig siden motbakker er stort sett kjedelig eller kjempekjedelig. Men nedoverbakkene er bare helt topp. Det går unna uten bremsing. Siden i fjor har eldstemann på 7 droppet å følge trikkeskinnene og syns det er spennende å suse utfor på siden av sporet. Minstemor på 4 har lagt fjorårets utallige fall bak seg og er nå like tøff i bakkene som broren. Nå setter hun gjerne utfor også uten staver. Det er morsomt å følge framskrittene.. Den siste uken har forresten begge gått lengre turer enn noengang tidligere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar