"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


mandag 7. september 2009

Spinner rundt i bygda






Da jeg studerte naturforvaltning lærte jeg å like sportsfiske. Etter mange års pause, har jeg i sommer fått fart på spinneren igjen. I juni landet jeg rekordfisken.
Tur xx-09: Jeg har lenge hatt lyst til å ta opp hobbyen igjen. Men det er først i vår og sommer at jeg har gjort alvor av det. Det ble avgjørende da en ny arbeidskamerat med fiskeinteresse begynte å rapportere om fangstene sine. Konkurranseinstinktet hjalp meg i gang. Det har etter hvert blitt mange turer i lokale vann. Det er spennende å sjekke ut hvordan det står til i de nærmeste vannene. Jeg skulle bli gledelig overrasket. En varm forsommerkveld slo ruggen til i et grunt, idyllisk skogsvann. En herlig ørret på 850 g havnet i håven etter en ganske kort kamp.
Oppsummering:
Tid: Lørdag 14.juni
Sted: Tveit.
Hvem: Far i huset.

Vær: 20 grader, vindstille, sol










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar