"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


tirsdag 27. januar 2009

Sørlendinger kan også gå på ski

Tur 04 til 08 -09: Januar har vært fuktig. Mye har falt som regn i nærområdet vårt. Over 200 meter har det falt nok snø til at det er flott skiføre. Det ønsker vi å utnytte slik at ungene får prøvd seg skikkelig på ski.

Se fotoalbum

Mange barn som vokser opp på Sørlandet får aldri en ærlig mulighet til å lære seg å gå på ski. Naturlig nok. Her kan det godt gå flere vintre uten at det er skiføre i nærmiljøet. Jeg har så stor glede av ski, at jeg vil gjøre en ekstra innsats for at ungene skal få prøve. Om de kommer til å like det like godt som meg vil bare tiden vise.







Skal jeg dømme etter turene vi har hatt i det siste, liker de det godt allerede. Erlend knakk koden på Sandrip og dro i forveien på jakt etter nedoverbakker. Marie gikk trolig en hel kilometer i en slak løype. Også hun elsker nedoverbakker, men må foreløpig ha solid hjelp for å komme seg helberget ned.

Jeg har også hatt flere turer fra Drivenesheia i det siste. Jeg drar ut etter at ungene er lagt, og går med hodelykt. De to siste turene har vært ekstra fantastiske. Mye nysnø har gitt eventyrlig steming med mye snø på trærne. Uansett gir disse turene meg masse. Det å gå på ski i mørket helt alene og langt til skogs, gir en helt spesiell harmoni. Selv om jeg nok har treningspuls hele veien, er jeg mye lettere til sinns etter turen.








Oppsummering:

Tid: tirsdag 20. januar kl. 1930-2200
Sted: Drivenesheia, Vennesla.
Hvem: Far i huset.
Vær: +1 grad, bris, overskyet.

Tid: onsdag 21. januar kl. 1630-1800
Sted: Sandrip, Vennesla.
Hvem: Pappa, mamma, Erlend og Marie
Vær: 0 grader, litt snø.

Tid: lørdag 24. - søndag 25. januar
Sted: Melum, Skien
Hvem: Pappa, Erlend og Marie
Vær: -1 grad, snø / overskyet
Tid: mandag 26. og tirsdag 27. januar
Sted: Drivenesheia, Vennesla
Hvem: Far i huset.
Vær: -1 grad, overskyet, 0 grad, overskyet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar