"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


søndag 11. januar 2009

Skiopptur på Hovden


Tur 03-09: Det har blitt en tradisjon at min arbeidsgiver "kaller inn" til julebord en hel helg på Hovden. Perfekt for ski og friluftsliv!



I år så værmeldingen heller dårlig ut. Selv regnvær skulle vi riskere. Men heldigvis tok meteorologene feil. Jeg fikk meg en skitur fredag kveld der jeg startet 22.30 og gikk mot Tjørnbrotbu. Det var helt vindstille og etter hvert brøt månen fram mellom skyene og jeg kunne slukke hodelykta og gå bare i lyset fra månen. Det var herlig.

Lørdag var dagen for at både Erlend og Marie skulle prøve sine nye ski (M arvet E sine). De var oppspilte på forhånd og jeg må si de begge imponerte meg. E ville renne ned bakker han hittil ikke har tort og M stod veldig godt på ski til å være aller første gang.

Lørdag etternmiddag satte jeg kursen mot Sloaros. Den første biten fra sentrum gikk i isete spor. Men så fort jeg kom inn på løypa fra skisenteret, var det blå-ekstra-føre. Det ble en nydelig tur og jeg snudde ikke før vinden ble for sterk.


Oppsummering:
Tid: Fredag 9. januar - søndag 11. januar
Sted: Hovden.
Hvem: Pappa, mamma, Erlend og Marie.
Vær:lørdag -3, sol, vindstille.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar