"Rikt liv med enkle midler" Arne Næss


torsdag 8. januar 2009

Middag i måneskinn


Tur 02-2009: En TV-reprise inspirerte meg til å ta med ungene ut til middag i måneskinn.

I går så jeg reprisen på "Ut i naturen" om 6-åringen Ragnar som elsker å være på tur. Jeg ble så inspirert at jeg i løpet av arbeidsdagen bestemte meg for å få en liten bonus-båltur en helt vanlig torsdagskveld.

Ungene ble hentet i barnehagen i fire-tiden. Deretter bar det en snartur innom heimen for å pakke med det nødvendigste. Deretter kjørte vi til Farvannet og fant en fin plass å sitte. Spaserturen fra veien var kort, men likevel lang nok til at vi ikke hørte trafikken. Været var mildt, men etter mange dager med kulde var isen sterk. Ungene koste seg med leking på isen mens jeg fyrte bålet. Like i nærheten fant jeg en tørr furugadd spekkfull av tyri. Det ble med andre ord et herlig bål.

Dagens meny? Kjøttpølser varmet på spidd over bålet, og makaroni kokt på kaffi-Lars. Toppet med ketchup ble det en skikkelig fulltreffer. Beviset var 10 minutter stillhet mens maten ble fortært.

Etter en kakemann til dessert satte vi kursen hjem for å rekke innspurten av barne-tv.

Det ble en skikkelig bonus-tur, dette, siden jeg vanligvis ikke drar ut slik på kveldstid. Fullmånen skapte dessuten et flott lys.

Oppsummering:

Tid: Torsdag 8. januar kl. 16.30-18.30
Sted: Farvannet, Kristiansand
Hvem: Pappa, Erlend og Marie.
Vær: +5, bris, lettskyet, fullmåne(nesten)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar